Skip to main content

Spread Handelsstrategier Råvaror


Gratis Futures Spread Trading Strategies Vi publicerar gratis futures spridning säsongsbetonade handelsstrategier varje månad. Varje handelsstrategi innehåller aktuellt diagram (daglig uppdaterad), backtest inklusive resultat för varje historiskt år och även kumulativ absolut avkastning. För vidare analys kan du använda andra intressanta analysverktyg, bara Logga in. Till exempel: Fortsättning eller staplade diagram (visar historiska lowshighs), Framåtkurvor (visar backwardation eller cantango), Korrelationer (Säsongsmönster eller nuvarande spridning vs historia), Historiska diagram och mycket mer. REGISTRERA - Hitta mer spridda handelsstrategier Spridningen går under de senaste flera månaderna inom ett område på 0,5-2. Säsongstiden börjar i mars och slutar i första halv juni. Aggresive handlare kan komma in på omkring 1,2, mer konservativa näringsidkare kan vänta på bättre pris på omkring 0,8. Spridning har bra stöd så stoppa förlusten bör placeras under den vid cirka 0,5. 13 mars 2013 13:38:45 Prova vår plattform Säsongstransaktionsstrategier omfattande databas Analysera eventuell råvaruhandel, någon säsongsstrategi. Ingen begränsning Unika analysverktyg och kartläggning Backtest Optimera alla säsongsstrategier över alla historiska data. Interaktiv kartläggning. Tekniska indikatorer, ritverktyg, dollarmätare Säsongsmönster med historia upp till 30 år Integrerad portfölj för dina affärer, inklusive prisvinstvarningar. Cross-Browser App, använd SeasonAlgo från vilken som helst dator eller mobilenhet. var som helst när som helst. Inga installationer, inget krångel. Har du en hemsida Vi letar efter handlare som har hemsida om handel. Vi kan ge dig full tillgång om du skriver en recension om vår programvara. Du kan också ansluta oss till vårt affiliateprogram. Jag gillar den här programvaran. Jag använder tekniskt mönster av spridningslinje för att känna igen omkastningar och dragback på denna linje. Backtest ger dig självförtroende för mönstren. Moti Wigelman Israel Min andel av vinsten har förekommit under den senaste veckan och SeasonAlgo är den bästa partnern. Jag planerar mina affärer med en användbar och intuitiv plattform men det finns mycket mer: diagrammen är fantastiska och det finns inga behov av att använda andra verktyg. Michele Bon Venezia, Italia Jag älskar SeasonAlgo, allting är på ett ställe. Det finns ingen anledning att använda andra verktyg. Pavel Tjeckiska rep. Prag Jag var glad över att upptäcka SeasonaAlgo. Jag hade inte känt till dess existens, och det var just det jag önskade. Ian Berkeley, Kalifornien En utmärkt sofistikerad lösning för handel med spridning av råvaror. SeasonAlgo låter dig analysera dina egna spreads eller automatiskt söka med min. 80 vinnande säsongshandel strategier. Foglik tjeckiska rep. Prag Det bästa prisvärda verktyget för spridningsanalys som jag hittade på webben. Branigan Tjeckien När jag började handla spreads, behövde jag bara grundläggande diagram. Senare fick jag reda på att förståelse spreads behöver ytterligare analys och det behöver mer avancerade verktyg. SA är ett avancerat verktyg, och hittills det bästa jag har stött på. Arcadio Czech Rep. Prag Bra verktyg för alla spridare. Jag började använda SA sedan två månader sedan och från början har arbetet varit mycket intuitivt och innehåller all information på ett ställe för att lägga spreadseasonals handelsstrategi i livet. Josef. v Tjeckiska rep. Hradec Kralove SeasonAlgo är jättebra produkt. Det sparar min tid under säsongsanalys. Riktigt bra funktion är möjligheten att filtrera spridda av många olika filter och hitta den som passar dig. Jan Barta Tjeckiska republiken Dobrichovice SeasonAlgo är en utmärkt produkt som ersätter säsongsstrategisk sökservice och kartläggningstjänst för en avgift. Jag använder den här tjänsten nästan varje dag och kan inte föreställa mig att handla spridningar utan det längre. Heechee Tjeckiska rep. Ostrava Verkligen utmärkt analysverktyg för spridhandlare. Jag kan inte tänka mig att sprida handel utan SeasonAlgo. Mandobroker Tjeckiska rep. Pardubice Tack för bra jobbade pojkar Det finns inget bättre verktyg för att analysera spridningar där ute. Ur min synvinkel är det inte nödvändigt att ha något annat för spridningsanalys. Unca Tjeckiska rep. Lestina Det är en bra programvara med massor av hjälpsamma funktioner, vilket gör det möjligt för mig att planera, titta och handla spreads med minimal ansträngning (tid, kostnader ..). Driften är intuitiv, informationen är grafiskt väldigt bra, systemfunktionen är utan problem TomiST Slovakien, Bratislava Sammantaget bra verktyg för att analysera och hålla reda på dina spridningsaffärer. Bara en du behöver för spridningar Marek Slovakien, Bratislava Stor bit av programvara. Det hjälper mig att söka igenom en stor mängd spridningar med minimal ansträngning och efteråt kan jag göra en avancerad analys av vart och ett av utvalda spridningar. Vaclav Tjeckiska rep. Prag Jag använder SeasonalAlgo från början. Jag prenumererade på det för hela året. Jag bytte ut TNT och MRCI som jag inte längre använder. Priset är acceptabelt. Jag är nöjd med den gradvisa utvecklingen. Tekniskt stöd är också mycket bra. Ales Tjeckiska rep. Zrecka lhota Jag gillar den här programvaran. Jag använder tekniskt mönster av spridningslinje för att känna igen omkastningar och dragback på denna linje. Backtest ger dig självförtroende för mönstren. Moti Wigelman Israel Seasonalgo är komplex verktygslåda för säsongshandel av varor. Det är användbart för handel med säsongsvaror eller enskilda varor. SA är den första komplexa applikationen jag har sett och ersätter flera olika tjänster som jag tidigare använde för min handel. Jiri Vitovec Tjeckiska rep. Prag Sparar din tid. Hjälp dig att arbeta effektivt om du är villig att. Speciellt med viss grundläggande kunskaper om spridda är detta en användarvänlig plattform som gör det möjligt att analysera och övervaka dina affärer i en snabb och smart lösning. Stanislav Mora Nederländerna, Spijkenisse Jag har använt betald version av MRCI innan jag upptäckte Seasonalgo. Först och främst jämförde jag priser men värde som Seasonalgo erbjuder är värt priset. Perfekt applikation för alla som vill att handelsspridningar sprider sig allvarligt. Bra gjort, tack för det :-) Vladimir Herda Slovakien Jag rekommenderar starkt SeasonAlgo som en primär mjukvara för Spread trading och analys. Det är ett bra prisvärda verktyg som du inte hittar någon annanstans, med andra ord, det finns inget jämförbart program som låter dig arbeta med spridningsterminaler som SeasonAlgo för ett sådant pris. Ta det. Gabriel Stefanak Slovakien, Bratislava Det är en bra app för säsongsbetonad och spridning av handel med komplexa verktyg Kuba tjeckiska rep Zlin Stor allt-i-ett-applikation. SeasonAlgo ger mig allt jag behöver för att sprida handel. Från analysen, öppna handeln, hantera handeln, till slutet av handeln. Piggi Tjeckiska rep. Pardubice Mycket användbar och användarvänlig analytisk plattform. Jag vet om några liknande tjänster för råvaruprodukter på internet och måste säga att SeasonAlgo är det bästa för mig. Det sparar mig mycket tid. Jag uppskattar ett så bra arbete från författarna. Season Algo är ett superinstrument för min handel med spreads i jämförelse med konkurrenternas program. Mitt arbete är alltmer lättare. ZeBe Tjeckiska republiken. Odry Jag började för några år sedan med många program och idag är säsongsarbetet mitt främsta aplication för spridningshandel. Seasongo är en utmärkt allt-i-ett-lösning. Jag uppskattar särskilt Sammanfattning, TA, Sök mm FilipK Tjeckiska rep. Pardubice Före än säsongsallokalAlgo existerade jag verkligen i mörkret med online-spridningstjänsterna. Jag var lite upprörd när SA blev betald, men SA är toppen. Killar är villiga att genomföra några funktioner du vill ha. Lukas22 Tjeckien Den bästa förklaringen för säsongsmässiga terminshandel. Jag använder den för att planera mina affärer. Det finns en välgjord sökmotor för att hitta säsongsbetonade affärer med hög lönsamhet. Jag rekommenderar verkligen denna apllication. Petr Novak Tjeckiska rep. Kromeriz SeasonAlgo verkar mig som ett mycket användbart verktyg som hjälper mig att få bättre orientering i handelsmöjligheterna med fördel av säsongsbeteende och det hjälper mig också att undvika handel, vilket ser ut som ett bra tillfälle att tjäna pengar, men säsongligheten går emot det. Martin Tjeckiska rep. Havirov Du gjorde ett utmärkt jobb genom att bygga det här verktyget. Det har mycket bra värde för pengarna. Jag kan inte bilden hantera min handelsportfölj eller leta efter nya strategier utan det. Juraj Longauer Tjeckiska rep. Prag Perfekt verktyg. Jag kan rekommendera det till alla spridna handlare. Jag kan inte föreställa mig mitt arbete utan det här verktyget. Marek Slovakien, Kosice Jag har redan testat fler program för att analysera spridningar, men slutligen stannade jag med SA. Erbjuder mig allt jag behöver. Det är en bra produkt med människor som svarar på gemenskapens krav. Jozef Randjak Slovakien, Namestovo En bra produkt som gör att jag kan spara mycket tid för min spridningshandel. Det har ökat min andel av vinsten. Utvecklarna är kompetenta inom området och är väldigt villiga att genomföra nya krav. FerX Bergamo, Italien Detta är min kanten i spridningshandel :-) Allt på ett ställe. Lukas Ch. Tjeckiska rep. Prague SeasonAlgo är en unik analytisk plattform som borde vara ett måste för alla spridare av råvaror. För mig är det kärnan och kärnan i något av mina live-affärer. Martin Slovakien, Trencin Jag använder SeasonAlgo nästan varje dag sedan mars 2012. Det är det enda programmet, förutom mäklareplattformen, vilken man måste handla spridningar framgångsrikt. Jag kan inte föreställa mig att leva utan det. Miroj Slovakien, Bratislava SeasonAlgo, från min synvinkel är bäst offentligt tillgänglig service för att analysera säsongsmöjligheter på terminsmarknader nuförtiden. Författare är coola killar, som kan ständigt förbättra sin tjänst - baserad på användarens återkopplingar. Ja, jag är glad med det :-) Tomalgo86 Tjeckiska rep. Prag Jag är väldigt glad att du utvecklar denna analytiska plattform. Det är verkligen bra jobb och användbar app för mig. Jag tror att det inte finns något bättre. Jag uppskattar det väldigt mycket. Tack och önskar er allt bäst. Ivan Tjeckiska rep. Opava Jag använder sasonalgo varje dag. Jag gillar den här analysatorn, och jag rekommenderade det till många mina handelsvänner. Jag tycker att det är den mest sofistikerade spridningsanalysatorn på webben. Tack för det -) Zbynek1 Tjeckiska rep. Breclav SeasonAlgo är en av en sort produkt och är för närvarande oöverträffad i sitt område. Killarna satsar mycket tid och ansträngning för att göra spridningshandeln enklare och effektivare. Nya funktioner (om överenskommelse med fler användare) visas snabbt och samhället är vänligt. Lemare Tjeckiska rep. Prags säsong Algo ger den mest omfattande databasen för säsongshandel. Det är mycket mer än bara att identifiera branscher med den högsta vinstprocenten. Du kan se korrelations - och trendkanaler. Du kan också skapa diagram och teckna studier. Mark Richards Los Angeles, CA Informationen som presenteras på denna webbplats är endast av generell information. Trots att allt försök har gjorts för att säkerställa noggrannhet, tar vi inget ansvar för fel eller utelämnanden. Allt är endast för illustrativa ändamål och bör inte tolkas som investeringsrådgivning eller strategi. Denna webbplats frånsäger sig något ansvar för förluster som uppkommit för marknadspositioner som tas av besökare eller registrerade användare, eller för missförstånd från användarna av denna webbplats. Denna webbplats ska inte vara ansvarig för några indirekta skador, speciella eller följdskador, och under inga omständigheter kommer denna webbplats att hållas ansvarig för någon av de produkter eller tjänster som erbjuds via denna webbplats. Risken för förlust i handelsvaror kan vara väsentlig. Du bör därför noggrant överväga huruvida en sådan handel är lämplig för dig mot bakgrund av ditt ekonomiska tillstånd. Den höga hävstångsgraden som ofta kan erhållas i råvaruhandeln kan fungera mot dig också för dig. Användning av hävstång kan leda till stora förluster samt vinster. Tidigare resultat är inte en indikation på framtida resultat. Hypotetiska resultat har många inneboende begränsningar, av vilka några beskrivs nedan. Ingen representation görs att något konto kommer eller kommer sannolikt att uppnå vinster eller förluster som liknar dem som visas. Faktum är att det finns skarpa skillnader mellan hypotetiska resultat och de faktiska resultaten som uppnåtts efter ett visst handelsprogram. En av begränsningarna i hypotetiska resultat är att de generellt är förberedda med fördelen av efterhand. Kopiera 2013, SeasonAlgoSpread Trading Av de 120 frågorna på serie 3-examen kan du förvänta dig tre på att spridas. Spridning av handel I det föregående kapitlet beskrev vi häckar och visade sedan exempel på hur du kan ta en primär position på kontantmarknaden och minska risken i den positionen genom att ta en motsatt position på terminsmarknaden. 13 Men vi kan säga att kontantmarknaden av något antal anledningar är oattraktiv för dig som en råvaruproducent, som en varukonsument eller som en finansiell spekulant. I själva verket, om du handlar finansiellt i motsats till jordbruksavtal, kan terminsutbyten vara den mest robusta marknaden. I båda fallen kanske du vill ta både din primära och din säkringsposition på terminsmarknaden. Definition och mål 13A-spridning kombinerar både en lång och en kort position som ställs in samtidigt i relaterade terminsavtal. Tanken bakom strategin är att mildra riskerna med att hålla en lång eller kort position. Till exempel kan en handel ha spridit sig i guld. Om guld ökar i pris kommer vinsten på den långa positionen att kompensera förlusten på den korta. Om guld skulle falla skulle omvänden hålla. Som med alla skyddande handelsarrangemang kan en spridning vara sårbar för båda benen som rör sig i motsatt riktning av vad den näringsidkare kan ha förväntat, förlorar pengar. Marginekraven tenderar att vara lägre på grund av den här risken är mer riskfylld. Tips amp Tricks Kandidaten bör notera den grundläggande taxonomin av spridningstyper och kunna identifiera dem, med hänsyn till: 13 Intracommodity: Spridningen är på samma produkt 13 Intercommodity: Spridningen är på olika varor. 13 Intramarket: Positionerna handlas på samma utbyte. 13 Intermarknad: Spridhandelns ben på olika börser 13 Intraleverans: Kontrakten är mogna under samma leveransmånad. 13 Interdelivery: Kontrakten är mogna i olika leverans månader. 13 ex. En kund är lång december koppar och kort mars silver. De båda handlar på New York Mercantile Exchange. Vilket spridning är den här interkommoditeten - även om koppar och silver är båda metaller, de är olika. 13 Intramarket - både handel på NYME. 13 Interdelivery - en levereras i december, den andra i mars. 13 Mnemonic device - intra: inom inter: mellan 13LOOK OUT 13Please review Kapitel 4: Marknadsoperationer, speciellt alternativet Alternativa beräkningar under avsnittet Marginalbehov. Förutom minskade kraven finns tids - och arbetsbesparande enheter för sprider. De flesta utbyten har ett orderingångssystem som gör det möjligt för en näringsidkare att ange eller avsluta en transaktion med en spridningsorder, en order som anger den serie kontrakt som kunden vill köpa och sälja och den önskade spridningen mellan premierna betalade och mottagna för alternativ. Säg, till exempel, det är augusti och du vill köpa en september hård röd vinter vet kontrakt för 4.70bushel och sälja en december vete kontrakt för 4.85bushel på Trade Board. Så du skriver in allt på en spridningsordning, snarare än som en lång position och en kort position. (Den första förmånen du kommer att inse är att ditt marginalbehov för både initiala och underhållspositioner är 100 per 5.000-bushel-kontrakt snarare än 1000 per kontrakt.) Skillnaden eller att använda en term från säkring, grunden. Är -0,15bushel. Alternativt kan en näringsidkare självständigt ange varje sida eller ben av spridningen, men detta görs inte vanligt eftersom spridningen nu kan betraktas som en enda syntetiserad position. Likaså är det inte längre en position på priserna på själva vetet. Det är nu en position om huruvida grunden kommer att begränsa eller bredda. Förväntningar I exemplet ovan kan spridningen faktiskt vinna (eller förlora) i värde, även om det inte finns någon rörelse i en av benen. Som sagt är en av benen för september leverans och det är redan augusti. Det kan inte vara mycket mer spela i det priset på det terminsavtalet när det närmar sig sitt utgångsdatum, det kommer att hålla sig närmare och närmare marknadspriset. Ändå är december långt ifrån, och en av två saker kommer att hända: antingen kommer priset i december att gå upp, eller priset i december kommer att gå ner. Om decemberpriset går upp (enligt vårt exempel), kommer grunden att breddas. Om priset går ner (förutsatt att botten inte faller helt), kommer grunden att minska. Spridningen fortsätter att handla som en spridning, snarare än som två separata positioner. Det finns till och med en marknad i spridningar i motsats till de odefinierade positionerna. Precis som terminspriserna är vanligtvis högre än kontantpriser (som diskuteras i föregående kapitel) är priserna på avlägsna terminer normalt högre än närstående terminspriser. Således kommer priserna i december oftast att vara högre än septemberpriserna, så det normala läget på spridningsbasis ska vara negativt. Men det finns villkor som kan leda till en inverterad marknad, där priser på avlägsna terminer kan ligga under nära framtida priser, vilket resulterar i en positiv grund. Försäljningsvaror Spreads Uppdaterad 08/08 2016 Många professionella råvaruhandlare fokuserar på handelsspridningar. En spridning innebär samtidig inköp av en vara och försäljning av samma eller en liknande vara. Spridningspositioner tenderar att vara mindre riskabla än enbart långa eller korta varupositioner. Några av de mer traditionella spridningarna finns på kornmarknaderna. En gemensam handel är att köpa ett spannmål och sälja ett annat spannmål. Till exempel kan en näringsidkare köpa decemberkorn och sälja decembervete. Förutsättningen för handeln är att näringsidkaren förväntar sig att majsmarknaden ska vara starkare än vetemarknaden. Så länge som majs flyttas mer än vete eller faller inte så mycket, kommer näringsidkaren att göra en vinst. Spridningar är också vanliga inom samma produkt. Till exempel, en näringsidkare kan köpa juli maj och sälja december majs samtidigt under våren är detta ett exempel på en tjur spridning. Den främre månaden flyttar vanligtvis mer än längre ut eller uppskjutna månader. Om någon förväntar sig att majspriserna flyttar högre under året, skulle det vara en handel som stödde denna marknadsvy. Kornpriserna kan vara flyktiga, medan spridda vanligtvis bara flyttar en bråkdel av vad som uppstår i det direkta priset. Spridningar är en mer konservativ strategi än direkt långa eller korta positioner i terminsavtal s. Marginalkravet för spreadar tenderar att vara mycket lägre än det är i en rak lång eller kort terminskontraktsposition. Typer av råvaruprodukter En näringsidkare kan hitta nästan vilken form av råvaruhandel som helst för att möta eventuella utsikter på marknaderna. En rad olika typer av terminsspridningar är listade nedan: Intra-Market Spreads - Dessa kallas vanligtvis Calendar Spreads. Det handlar om att köpa och sälja olika kontraktsmånader inom samma produkt. Till exempel kan en näringsidkare köpa maj sojabönor och sälja november sojabönor. Inter-Market Spread - Denna typ av terminspridning innefattar köp och försäljning av olika men relaterade råvaror. Varorna tenderar att vara korrelerade, men det kan finnas skäl för varför en vara kan vara starkare än den andra. Till exempel kan en näringsidkare köpa silver och sälja guld. Inter-Exchange Spreads - Interna valutaspridning innebär samtidig inköp och försäljning av samma underliggande råvara som handlar på olika börser. Ett exempel på denna handel skulle vara att köpa decembermarker för vetextrakt som handlas på CME-koncernen och sälja decembermarker för vete som handlas på Kansas City Board of Trade. Trading Commodity Spreads Traders är mycket känsliga för prisspridningen mellan de två kontrakten. Prisspridningen är skillnaden mellan de två kontrakten. Till exempel handlas majs på 6.05, och i maj handlas majs på 5,75. Spridningen är 30 cent. Om jul maj går upp snabbare än december maj, kommer spridningen att öka. I detta fall kommer köpare av spridningen att göra vinst. Spridningar kan vara ett mer konservativt sätt att närma sig marknader, men det betyder inte att de är riskfria. Den som har handlat i en period vet att saker ibland kan gå fel. Väderförhållanden och grödor rapporter är bara några av de saker som kan orsaka sprider rör sig dramatiskt. Ett sämre scenario är när det terminskontrakt du köper rör sig kraftigt lägre och kontraktet du säljer rör sig kraftigt högre. Två korrelerade varor som majs och vete divergerar ofta. Det är inte en bra känsla när du letar efter en femcenters vinst på spridning och över natten förlorar du 15 cent på grund av gröda nyheter från Kina. Vid handel, spridning eller rättvisa måste man alltid vara medveten om riskerna, även när man använder en mer konservativ strategi. Mer om Spreads Det finns så många olika typer av spreads att handla när det gäller råvarumarknaderna. Några andra spreads är: Placeringsspridningar - köp och sälja samma varor för leverans på olika platser (exempel-långt guld för leverans i New York mot kort guld för leverans i London) Kvalitetsspridningar - köp och sälj samma varor men med en annan Kvaliteter eller kvaliteter (exemplar-Long Arabica-kaffe mot kort Robusta-kaffe) Bearbetning sprider - handlar en lång eller kort position i en vara mot motsatt position i en vara som är en produkt från andra sidan av handeln (exempellång råolja mot kort bensin) Spridningar tenderar att ha lägre marginalbehov än direkta långa eller korta positioner, men de kan vara riskfyllda än en reell lång eller kort position ibland. Visa hela artikeln Fortsätt läsmoditet Spridningar och spridningsdiagram Lärande center Råvaruprover (eller strängles) mäter prisskillnaden mellan två olika kontrakt, vanligtvis terminskontrakt. Prisskillnaden analyseras ofta i speciella terminspridningsdiagram. Spreads kan också mäta skillnaden mellan ett kontantkontrakt och ett terminskontrakt (kallad bas) eller prisskillnaden mellan två optionsavtal eller olika kombinationer av ovanstående. I det här avsnittet kommer du att undersöka spridningar ur sammanhanget av prisskillnaden mellan två olika terminskontrakt. (Se figur 6) I spannmålssektorn representerar skillnaden mellan två kontraktsmånader av samma handelsvara (dvs. canola) den bärande avgifter eller kostnaden för att hålla varan under en tidsperiod. Bära avgifter bestäms av kostnaden för ränta och lagring när fysiska varor hålls i butik. Kornhandlare kommer att övervaka spridningsrelationerna mycket nära, eftersom den relativa skillnaden mellan olika kontraktspositioner kommer att avgöra hanteringsmarginalerna eller lönsamheten för deras engagemang i marknadsföring av spannmål. När man använder spreads hoppas näringsidkaren att vinst genom förändringar i spridningen (skillnaden) mellan de två kontrakten. Näringsidkaren letar efter antingen en utvidgning eller förminskning av spridningsförhållandet över tiden. Spridning av handel anses vara ett mindre riskabelt och ofta billigare sätt att delta i terminsmarknaden. Marginalbehovet för spridningar är i allmänhet lägre än enbart långa eller korta positioner och om priset ökar eller minskar handelsrisken begränsas till förändringen i spridningen, eftersom både en lång och en kort position hålls samtidigt. Eftersom risken är lägre kommer det också att bli en vinst eller förlust. Spridning av handel är mer komplicerat än direkt handel och kräver en högre grad av sofistikering hos näringsidkaren. Du kommer endast att undersöka tillämpningen av spridningshandel till jordbruksmarknadsförvaltning i denna kurs. Syftet med detta avsnitt är att bekanta sig med användningen av råvaruperspirer i prognosmarknadsriktningen. Genom att övervaka den relativa styrkan mellan olika kontrakt och mellan olika marknader kommer du bättre att kunna välja lämpliga strategier för prissättning och riskhantering när du utvecklar din marknadsplan. Notera att TradingCharts erbjuder premium, anpassningsbara spridningsdiagram. Klicka här för mer information. Förutom att användas för spridningshandel kan spårningsförhållandena mellan olika kontrakt på samma marknad eller på olika marknader ge användbar insikt om framtida prisriktning. Relationerna mellan de närliggande och avlägsna månaderna i samma produkt berättar ofta om den relativa styrkan eller svagheten hos marknaden själv. Till exempel handlade Canola-avtalet från juni 1993 till ett betydande bidrag till avtalet från november 1993 till maj 1993. En uppfattad brist på högkvalitativ canola efter frosten i augusti 1992 resulterade 1992 i canola-värdena på 1993 års kontraktspositioner. Detta förhållande fortsatte tills det blev uppenbart senare under regleringsåret att ett tillräckligt utbud av canola var tillgängligt för att tillfredsställa köparens behov utöver jordbrukarnas krav på kassaflöde innan sådd av en ny gröda. Spridningsförhållandet mellan de två olika marknadsföringsåren gick sedan tillbaka, eftersom köpare och säljare fokuserade sin uppmärksamhet på de kommande 199394 canolaproduktionsutsikterna. I situationer som detta, orsakad av uppfattad täthet av bestånd, kommer de närmaste månaderna oftast att stiga snabbare än de avlägsna månaderna. Detta kallas en tjurpridning. För att dra nytta av detta förhållande skulle du köpa det närmaste terminsavtalet och samtidigt sälja det mer avlägsna kontraktet. Omvänt i situationer där de närmaste leveranserna är relativt relativt överflödiga i förhållande till framtida leveranser, kommer de närmaste månaderna oftast att falla snabbare än de avlägsna månaderna. Ett baisseartat tillvägagångssätt på marknaden skulle genomföras genom att ange en björnspridning. För att dra nytta av detta förhållande skulle du sälja den närmaste kontraktsmånaden och köpa den avlägsna kontraktsmånaden. Genom att övervaka förhållandet mellan de närliggande och avlägsna månaderna får du ofta en ledande indikation på huruvida marknaden kommer att trenden högre eller lägre.

Comments

Popular posts from this blog

Optimal Handelsstrategier Kissell And Glantz Nedladdning

Optimal trading strategier kissell pdf. DINArek Blog bara super, jag kommer att rekommendera till friends. Optimal trading strategier kissell och glantz ladda ner oss binära alternativ gratis böcker handlare. Den ökade måste optimala trading strategier av ronald coase, optimala trading strategier av ronald coase och handel Strategier av kissell och handelsrisk och handel risker optimala handelsmöjligheter hos libros robert kissell en mörk böcker Forex trading strategier optimal handel hft robert, läs multi asset allocation och morton glantz och morton och handelsstrategier Robert Kissell, reviderad med särskilt bidrag från Robert kissell och morton glantz, resurser, senast uppdaterade och strukturerar optimala handelssystem sociala handelslösningar Nov david jeria Ett annat projekt från en var att riskera i utbyte optimal handel ämnet listar aktiemäklare lön. Allt många företag i Indien Libri noterar en global ekonomi i de frågor som läsare vill se, edhec riskmodell Ladda ner hög f Han

Trading Strategier Market

Trading Strategies. Copyright 2017 MarketWatch, Inc Alla rättigheter reserverade Genom att använda den här sidan godkänner du användarvillkoren Sekretesspolicy och Cookie Policy updated. Intraday Data tillhandahållen av SIX Financial Information och med förbehåll för användarvillkor Historisk och nuvarande slutet av dagsdata som tillhandahålls av SIX Finansiell information Intradagsdata fördröjda per utbytesbehov SP Dow Jones Index SM från Dow Jones Company, Inc Samtliga noteringar är i lokal utbytestid Realtids senaste försäljningsdata från NASDAQ Mer information om NASDAQ-handlade symboler och deras nuvarande finansiella status Intradagdata försenad 15 minuter för Nasdaq och 20 minuter för andra utbyten SP Dow Jones Index SM från Dow Jones Company, Inc SEHK intraday data tillhandahålls av SIX Financial Information och är minst 60 minuter försenad. Alla citat är i lokal utbytes tid. MarketWatch Top Stories. Some Bitcoin trading strategier som priserna blir galen. Med Cody Willard. Bit

Tutorial Forex Trading Untuk Pemula

Trader Forex Pemulas. Mata uang utama ditawarkan terhadap dolar AS USD Snabbmatik i snabba valutor USD snabbare kurser Trader Forex Pemulas Mtodos Confidenciais Para Ganhar Dinheiro Sem Investeringar i Guin-Bissau Pelatihan Forex privat i Surabaya, Jakarta, Bandung än Jogja Sekolah Kursus handel terbaik, valutahandel, valutahandel, valutahandel, valutahandel, handel, handel, valutahandel, valutahandel, valutahandel, valutahandel, valutahandel, valutahandel, valutahandel, handelskampanjer, handelskampanjer, bolag, bolag, bolag, bolag, bolag, bolag, bolag, handlare, handlare, handlare, handlare, läsare, läsare Läs mer Perilaku beteende merupakan tindakan reaksi sikap terhadap sesuatu dan dalam keadaan tertaru Pasar Valuta Asing tak terbatas, dengan omset harian mencapai triliunan dolar transaktionen dilakukan melalui internet dalam hitungan detik. Jawabannya sederhana mata uang dari berbagai negara Inilah panduan CARA BISNIS FOREX handla online av en ojämn sammanslutning av makroer mäkla